notice
New Article on Curriculum Response to Crisis by CSLP Member Patrick Charland and Collaborators
“Curriculum Response to the Crisis” is a new article by CSLP member Patrick Charland, and co-authors Marion Deslandes Martineau, Tegwen Gadais, Olivier Arvisais, Nadia Turgeon, Valérie Vinuesa & Stéphane Cyr in PROSPECTS Comparative Journal of Curriculum, Learning, and Assessment, Vol.49(3-4).
The article analyzes the curriculum’s response to a crisis such as COVID19 and highlights parents’ roles in the education system and the strains they face due to the pandemic.
« Curriculum Response to the Crisis » est un nouvel article rédigé par Patrick Charland, membre du CEAP, et les co-auteurs Marion Deslandes Martineau, Tegwen Gadais, Olivier Arvisais, Nadia Turgeon, Valérie Vinuesa et Stéphane Cyr dans le journal PROSPECTS Comparative Journal of Curriculum, Learning, and Assessment , Volume 49 (3-4).
L'article analyse la réponse du programme pédagogique à une crise telle que le COVID19 et met en évidence le rôle des parents dans le système éducatif et les tensions auxquelles ils sont confrontés en raison de la pandémie.