notice
Refocusing Doctoral Education for the 21st Century
Le français suivra.
Brad Nelson, CSLP Member and Associate Dean for academic programs and development in the school of graduate studies at Concordia University, wrote this insightful opinion piece on the need to reform and refocus doctoral education in the 21st century.
He calls for an outcomes-based approach that reflects students' actual career paths and a need to diversify the different directions in which graduates can take their skills. He offers a roadmap to achieve this through career and wellness counselling, curriculum restructuring, professional skill development, assessments, evaluation, recruitment, and funding.
Brad Nelson, membre du CEAP et doyen associé pour les programmes universitaires et le développement à l’école des études supérieures de l’Université Concordia, a rédigé cet article d’opinion perspicace sur la nécessité de réformer et de recentrer la formation doctorale au XXIe siècle.
Il appelle à une approche axée sur les résultats qui reflète les parcours de carrière réels des étudiants et à la nécessité de diversifier les différentes directions dans lesquelles les diplômés peuvent développer leurs compétences. Il propose une feuille de route pour y parvenir grâce à des conseils en matière de carrière et de bien-être, à la restructuration du programme, au développement des compétences professionnelles, aux évaluations, à l’évaluation, au recrutement et au financement.