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Upcoming Event on the Pandemic and Social Polarisation

February 22, 2021
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Le français suivra.

CSLP Director, Vivek Venkatesh, will speak at La pandémie et les polarisations sociales : points de vue et perceptions des établissements d’éducation [The Pandemic and Social Polarizations: Views and Perceptions of Educational Institutions], where he will discuss the PROFILE and Landscape of Hope projects. CSLP member Cécile Rousseau and postdoctoral fellow, Diana Miconi, will also participate.

This virtual half-day event, presented by the RAPS team and organized in collaboration with the SHERPA University Institute, the UNESCO-PREV Chair and Éducation Québec, will take place April 13, 2021, from 1 p.m. to 4:30 p.m.

"The literature emphasizes the central role of education communities in prevention, but how should we view this in the specific context of Quebec? How can we prevent social polarization, considering our history, current social issues, and community resources? How do we deal with the increase of certain tensions in the context of a pandemic? "

View the program.

Free Registration.

Vivek Venkatesh, le directeur du CEAP, prendra la parole lors d’une demi-journée virtuelle intitulée La pandémie et les polarisations sociales : points de vue et perceptions des établissements d’éducation, où il discutera des projets PROFILAGE et Paysage de l’espoir. Cécile Rousseau, membre du CEAP, et Diana Miconi, stagiaire postdoctorale, y participeront également.

Cet événement, présenté par l’Équipe RAPS et organisé en collaboration avec l’Institut Universitaire SHERPA, la Chaire UNESCO-PREV et Éducation Québec, aura lieu le 13 avril 2021 de 13 h à 16 h 30.

« La littérature souligne le rôle central des milieux de l’éducation dans la prévention, mais comment doit-on penser cette prévention dans le contexte spécifique du Québec ? Comment prévenir les polarisations sociales, en tenant compte de notre histoire, des enjeux sociaux actuels et des ressources du milieu ? Comment faire face à l’accélération de certaines tensions en contexte de pandémie ? »

Voir le programme.

S’inscrire (gratuitement).




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