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New music education anthology features chapter on arts-based pedagogy in science education
Le français suivra.
Project Someone manager Kathryn Urbaniak, alongside director Vivek Venkatesh and their colleague Oded Ben-Horin (of Western Norway University of Applied Sciences), have co-written and published a chapter in the anthology “Music Education as Craft: Reframing theories and practices.” As part of the Springer series “Landscapes: the Arts, Aesthetics and Education,” the anthology features themed volumes on conceptual and empirical research in arts education. Urbaniak et al.’s chapter, A creative global science classroom: Crafting the global science opera, examines the use of arts-based pedagogic elements in science education through a narrative case study of the Global Science Opera (GSO).
An annual international event, the GSO brings together scientists, art institutions, schools and universities from up to 30 countries to create and perform a single opera as an global educational exercise. Urbaniak et al. analyze the GSO in terms of knowledge transfer across disciplinary, geographic and cultural boundaries, as well as the teaching crafts and principles implicated in such a complex multisite project.
Check out the e-book version of the anthology.
La gérante du Project Someone, Kathryn Urbaniak, ainsi que le directeur Vivek Venkatesh et leur collègue Oded Ben-Horin (Western Norway University of Applied Sciences), ont co-écrit et publié un chapitre dans l'anthologie "Music Education as Craft : Reframing theories and practices". Faisant partie de la série Springer "Landscapes : the Arts, Aesthetics and Education", l'anthologie présente des volumes thématiques sur la recherche conceptuelle et empirique en matière d'éducation artistique. Le chapitre d'Urbaniak et al., A creative global science classroom : Crafting the global science opera, examine l'utilisation d'éléments pédagogiques basés sur les arts dans l'enseignement des sciences à travers une étude de cas du Global Science Opera (GSO).
Événement international annuel, le GSO rassemble des scientifiques, des institutions artistiques, des écoles et des universités d'une trentaine de pays pour créer et jouer un seul opéra dans le cadre d'un exercice éducatif global. Urbaniak et al. analysent le GSO en termes de transfert de connaissances au-delà des frontières disciplinaires, géographiques et culturelles. Ils examinent également les métiers et principes d'enseignement impliqués dans un projet multisite aussi complexe.
Lisez la version e-book de l'anthologie.