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Patrick Charland Discusses the Impact of ChatGPT on Science and Math Teaching


In a recent article appearing in The Conversation, Patrick Charland and his co-authors discuss the recent launch of a code interpreter extension as part of ChatGPT Plus (a paid version of the tool developed by OpenAI). 

Patrick Charland Patrick Charland authored the article with Hugo G. Lapierre and Pierre-Majorique Léger

This extension provides the ability to perform mathematical operations and to process data.

While ChatGPT has already caused a stir in academia, as the implications for both student work and assessment, as well as academic writing, continue to be debated. In their article, ChatGPT, ally or adversary for science and math teaching? (available only in French), the authors review their testing of the tool using Secondary level problems in the disciplines of physics, chemistry and mathematics and comparing ChatGPT’s results against those of Alloprof.

In short, they found the results to be quite impressive, and while the results deserve a degree of caution, the possibilities for AI to provide intelligent tutoring services to students cannot and should not be ignored.

To read the detailed findings please consult the full article on The Conversation.

Patrick Charland Patrick Charland est l'auteur de l'article avec Hugo G. Lapierre et Pierre-Majorique Léger

Patrick Charland discute de l'impact du ChatGPT sur l'enseignement des sciences et des mathématiques

Dans un récent article paru dans The Conversation, Patrick Charland et ses co-auteurs discutent du lancement récent d'une extension d'interprète de code dans le cadre de ChatGPT Plus (une version payante de l'outil développé par OpenAI). Cette extension permet d'effectuer des opérations mathématiques et de traiter des données.

Le ChatGPT a déjà provoqué des remous dans le monde universitaire, car les implications pour le travail et l'évaluation des étudiants, ainsi que pour l'écriture académique, continuent d'être débattues. Dans leur article, ChatGPT, allié ou adversaire de l'enseignement des sciences et des mathématiques ? (les auteurs reviennent sur leur expérimentation de l'outil en utilisant des problèmes de niveau secondaire dans les disciplines de la physique, de la chimie et des mathématiques et en comparant les résultats de ChatGPT à ceux d'Alloprof.

En bref, ils ont trouvé les résultats assez impressionnants, et bien que les résultats méritent un certain degré de prudence, les possibilités pour l'IA de fournir des services de tutorat intelligents aux étudiant.es ne peuvent et ne doivent pas être ignorées.

Pour lire les résultats détaillés, veuillez consulter l'article complet sur The Conversation.




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