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Challenges and injustices for women in education explored in latest EmpowerGrad workshop


On November 20, 2023 the second EmpowerGrad workshop took place at the CSLP, with the latest session focused on the topic of Women in the Field of Education. 

Amélie Crasci and Neslihan Sriram-Uzundal presented in the CSLP's Project Room Amélie Crasci and Neslihan Sriram-Uzundal presented in the CSLP's Project Room

Speakers Amélie Crasci and Neslihan Sriram addressed the challenges women can face in the field of education, from intimate partner violence (IPV) to gender pay gaps and epistemic injustice.

The workshop leaders have graciously agreed to share their PowerPoint slides.

As a 2016 psychology major from Concordia University, along with nearly seven years of teaching experience with adults and immigrants as a community vocational teacher at the English Montreal School Board, Amélie Crasci has long been interested in the study of people and in helping others. However, it wasn’t until she personally experienced intimate-partner violence (IPV) and decided to pursue a master's degree in educational studies, that she felt compelled to be a voice for a group of whom is still oppressed to this day and whom she identifies with — that being, women.

As a double major at the University of Tuebingen, Neslihan Sriram-Uzundal’s interest diverted into two lanes during her Master of Arts and Master of Education. The former explored a new avenue of understanding the role of women play in medieval literature and how these representations of the abject can be read as integrity instead. These issues of representation reached into her contemporary endeavors when building connections between education, migration and how race, class and gender form epistemic injustice.

The EmpowerGrad workshops are organized by graduate students for graduate students. The series will resume on January 29 with Demystifying the Field of Education in Quebec.

Photo of Crasci and Sriram-Uzundal posing in front of their PowerPoint

Les défis et les injustices auxquels sont confrontées les femmes dans l'éducation ont été examinés lors du dernier atelier EmpowerGrad

Le 20 novembre 2023, le deuxième atelier EmpowerGrad a eu lieu au CEAP, la dernière session étant consacrée aux femmes dans le domaine de l'éducation. Les intervenantes Amélie Crasci et Neslihan Sriram ont abordé les défis auxquels les femmes peuvent être confrontées dans le domaine de l'éducation, de la violence entre partenaires intimes (VPI) aux écarts de rémunération entre hommes et femmes, en passant par l'injustice épistémique.

Les animatrices de l'atelier ont gracieusement accepté de partager leurs diapositives PowerPoint.

Diplômée en psychologie de l'Université Concordia en 2016 et forte d'une expérience de près de sept ans dans l'enseignement aux adultes et aux immigrants en tant qu'enseignante professionnelle communautaire à la Commission scolaire English-Montréal, Amélie Crasci s'intéresse depuis longtemps à l'étude des personnes et à l'aide à apporter aux autres. Cependant, ce n'est que lorsqu'elle a été personnellement victime de violence conjugale et qu'elle a décidé de poursuivre une maîtrise en études pédagogiques qu'elle s'est sentie obligée d'être la voix d'un groupe qui est encore opprimé à ce jour et auquel elle s'identifie, c'est-à-dire les femmes.

En tant que double étudiante à l'université de Tübingen, Neslihan Sriram-Uzundal s'est intéressée à deux domaines différents au cours de sa maîtrise en arts et de sa maîtrise en éducation. La première a exploré une nouvelle voie pour comprendre le rôle des femmes dans la littérature médiévale et la manière dont ces représentations de l'abject peuvent être lues comme de l'intégrité. Ces questions de représentation ont été reprises dans ses travaux contemporains lorsqu'elle a établi des liens entre l'éducation, la migration et la façon dont la race, la classe et le genre forment l'injustice épistémique.

Les ateliers EmpowerGrad sont organisés par des étudiants diplômés pour des étudiants diplômés. La série reprendra le 29 janvier avec Démystifier le domaine de l'éducation au Québec.




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