Skip to main content
notice

The first Innovative Social Pedagogy podcast featuring Veronica Mockler is now available


Photo of Veronica Mockler Veronica Mockler was the podcast's first guest, and was interviewed about her approach to art and recent projects in Ireland.

This past Friday saw the launch of a new podcast series by Project Someone as part of their Innovative Social Pedagogy project.

The first episode, released on December 15th, focuses on arts-based community engagement. An interview between host Dalia Elsayed and CSLP artist-in-residence Veronica Mockler explores how the arts, such as visual arts, music, and performance, can be used as tools for social change and community empowerment.

Each episode of the podcast will feature participants embarking on a journey through themes that define the project, ranging from collaborative planning and community engagement to the creation of hands-on workshops and the dynamic realm of art pedagogy.

Veronica Mockler Veronica Mockler a été la première invitée du balado et a été interviewée sur son approche de l'art et ses récents projets en Irlande.

Le premier balado sur la pédagogie sociale innovante avec Veronica Mockler est maintenant disponible

Vendredi dernier, Projet Someone a lancé une nouvelle série de balados dans le cadre de son projet de pédagogie sociale innovante.

Le premier épisode, publié le 15 décembre, se concentre sur "l'engagement communautaire basé sur les arts" dans une interview entre l'animatrice Dalia Elsayed et l'artiste en résidence du CEAP Veronica Mockler, et explore comment les arts, tels que les arts visuels, la musique et la performance, peuvent être utilisés comme outils pour le changement social et l'autonomisation de la communauté.

Dans chaque épisode du podcast, les participant.e.s s'embarquent pour un voyage à travers les thèmes qui définissent le projet, allant de la planification collaborative et de l'engagement communautaire à la création d'ateliers pratiques et au domaine dynamique de la pédagogie de l'art.




Back to top

© Concordia University