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Mitchell McLarnon to create environmental education toolkit for teachers


Mitch McLarnon Dr. McLarnon’s community-based research explores the extent to which adult and environmental education can achieve aims of social and environmental justice

A team led by Mitchell McLarnon (Concordia University, Education) and Catherine Malboeuf-Hurtubise (Université Bishop’s, Psychologie) has secured funding from Quebec’s Ministère de l’Éducation to develop a toolkit for teachers to assist them in developing environmental education plans.

The project, Co-creating a toolkit for teachers about environmental education, climate change action and for addressing eco-anxiety among young people, has received $100,000 for two years and features collaboration between multiple institutions: David Lefrancois (UQO, Sciences de l’éducation), Marc-André Ethier (Université de Montréal, Didactique), Dawn Wiseman (Bishop’s University, Education), Valérie Yobé (UQO, École multidisciplinaire de l’image), Catherine Herba (UQÀM, Psychologie), Jura Augustinavicius (McGill University, Department of Equity, Ethics and Policy), Jonathan Smith (Université de Sherbrooke, Education), and Olivier Michaud (UQÀR, Éducation).

Mitchell McLarnon La recherche communautaire de Mitchell McLarnon explore la mesure dans laquelle l'éducation des adultes et l'éducation à l'environnement peuvent atteindre des objectifs de justice sociale et environnementale.

Mitchell McLarnon développe une trousse d’outils pour les enseignant.es du primaire axée sur l’éducation à l’environnement

Une équipe dirigée par Mitchell McLarnon (Université Concordia, Éducation) et Catherine Malboeuf-Hurtubise (Université Bishop's, Psychologie) a obtenu un financement du ministère de l'Éducation du Québec pour développer une trousse d’outils destinée aux enseignant.es afin de les aider à élaborer des plans d'éducation à l'environnement.

Le projet, intitulé « Développement d’une trousse d’outils pour les enseignant.es du primaire axée sur l’éducation à l’environnement, la lutte contre les changements climatiques et la gestion de l’éco-anxiété chez les jeunes », a reçu 100 000 dollars pour deux ans et se caractérise par une collaboration entre plusieurs institutions : David Lefrancois (UQO, Sciences de l'éducation), Marc-André Ethier (Université de Montréal, Didactique), Dawn Wiseman (Université Bishop's, Éducation), Valérie Yobé (UQO, École multidisciplinaire de l'image), Catherine Herba (UQÀM, Psychologie), Jura Augustinavicius (Université McGill, Département d'équité, d'éthique et de politique), Jonathan Smith (Université de Sherbrooke, Éducation), et Olivier Michaud (UQÀR, Éducation).




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