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CSLP members tackle the critical pedagogies needed to combat disinformation at recent conference


Disinformation conference logo

On April 29 and 30, the Disinformation: Creation, Dissemination and Pedagogical Responses conference was held at Concordia’s 4th Space where participants engaged with critical methods to combat disinformation, with a special focus on education and the role teachers and professors can play in preparing students to better deal with an increasingly complex and confusing media and information landscape.

The brainchild of Brad Nelson (Department of Classics, Modern Languages and Linguistics, Concordia University), the conference brought together several members of the CSLP with colleagues from around Canada to discuss this hot button issue.

In addition to a series of panel discussions and workshops that featured both educators and journalists, the conference also sought to come at the issue of disinformation through additional creative means, featuring a film screening of Where in the Hell is the Lavender House? The Longmont Potion Castle Story, a documentary about an anonymous phone work artist (prank caller) who goes by the moniker of Longmont Potion Castle (LPC) from a suburb of Denver, Colorado, as well as a dance workshop and live performance by the group Gypsy Kumbia.

Additional information about the conference, along with the full programme, is available through the CSLP website.

This conference was made possible thanks to the support and funding of the CSLP, the Centre for Interdisciplinary Studies in Society and Culture (CISSC)Concordia Office of the VP, Research & Graduate StudiesConcordia Faculty of Arts and ScienceConcordia Department of Classics, Modern Languages, and LinguisticsConcordia Department of Journalism, and thanks to a Social Sciences and Humanities Research Council of Canada (SSHRC) Connection grant.

Les membres du CEAP abordent les pédagogies critiques nécessaires pour lutter contre la désinformation lors d'une récente conférence

Les 29 et 30 avril, la conférence « Disinformation: Creation, Dissemination and Pedagogical Responses » s'est tenue au 4e Espace de l'Université Concordia, où les participant.e.s se sont penchés sur les méthodes critiques de lutte contre la désinformation, avec un accent particulier sur l'éducation et le rôle que les enseignant.e.s et les professeur.e.s peuvent jouer pour préparer les étudiant.e.s à mieux faire face à un paysage médiatique et d'information de plus en plus complexe et déroutant.

Conçue par Brad Nelson (Département de lettres classiques, de langues modernes et de linguistique, Université Concordia), la conférence a réuni plusieurs membres du CEAP et des collègues de tout le Canada pour discuter de cette question brûlante.

Outre une série de tables rondes et d'ateliers réunissant des éducateur.rice.s et des journalistes, la conférence a également cherché à aborder la question de la désinformation par des moyens créatifs supplémentaires, avec la projection d'un film intitulé « Where in the Hell is the Lavender House ? The Longmont Potion Castle Story », un documentaire sur un artiste anonyme de l'art du téléphone (prank caller) qui se fait appeler Longmont Potion Castle (LPC) dans la banlieue de Denver, au Colorado, ainsi qu'un atelier de danse et un spectacle en direct du groupe Gypsy Kumbia.

Des informations complémentaires sur la conférence, ainsi que le programme complet, sont disponibles sur le site web du CEAP.

Cette conférence a été rendue possible grâce au soutien et au financement du CEAP, du Centre d'études interdisciplinaires sur la société et la culture (CISSC), du bureau du vice-président de la recherche et des études supérieures de Concordia, de la faculté des arts et des sciences de Concordia, du département des lettres classiques, des langues modernes et de la linguistique de Concordia, du département de journalisme de Concordia, et grâce à une subvention de connexion du Conseil de recherches en sciences humaines du Canada (CRSH).



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