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Diana Miconi co-edits new book on achieving social justice through Positive Youth Development


Photo of Diana Miconi CSLP member Diana Miconi is Assistant Professor in the Faculté des sciences de l'éducation - Département de psychopédagogie et d'andragogie of l'Université de Montréal

A new book by Diana Miconi and co-editors Nora Wiium, Denisse Manrique-Millones and Delia Stefenel, explores a Positive Youth Development approach to social justice education and the promotion of equity. The book, Addressing Social Justice: A Positive Youth Development Approach, features nine chapters that explore the theme in diverse contexts from across the globe (Croatia, Peru, Nigeria, etc.).

From the editors’ synopsis: “Individually and collectively, the different book chapters address how social justice and equity can be advanced from a Positive Youth Development perspective during these challenging times of globalization and digitalization, as well as when facing a global health emergency, such as the recent COVID-19 pandemic.

Book cover of Addressing Social Justice

The observations and opinions of authors, corresponding to the diverse countries and continents represented in this book, signify the different ways a just and equitable society can be created for young people. Throughout the pages of this book, the importance of including the voices and choices of young people in research, policy and intervention becomes apparent to be able to promote and build a more just society."

Published by Norwegian outlet Fagbokforlaget, the book is available open access.

Photo of Diana Miconi Membre de CEAP, Diana Miconi est Professeure adjointe au Faculté des sciences de l'éducation - Département de psychopédagogie et d'andragogie de l'Université de Montréal

Diana Miconi coédite un nouveau livre sur la justice sociale grâce au développement positif des jeunes

Un nouvel ouvrage de Diana Miconi (Département de psychopédagogie et d'andragogie, Université de Montréal) et des co-éditeurs Nora Wiium, Denisse Manrique-Millones et Delia Stefenel, explore une approche de développement positif de la jeunesse pour l'éducation à la justice sociale et la promotion de l'équité. L'ouvrage, intitulé Addressing Social Justice : A Positive Youth Development Approach, comporte neuf chapitres qui explorent le thème dans divers contextes à travers le monde (Croatie, Pérou, Nigeria, etc.).

Selon le synopsis des éditeurs : "Individuellement et collectivement, les différents chapitres du livre traitent de la manière dont la justice sociale et l'équité peuvent être promues dans une perspective de développement positif de la jeunesse en ces temps difficiles de mondialisation et de numérisation, ainsi que face à une urgence sanitaire mondiale, telle que la récente pandémie de COVID-19.

Book cover of Addressing Social Justice

Les observations et les opinions des auteurs, correspondant aux divers pays et continents représentés dans cet ouvrage, illustrent les différentes façons dont une société juste et équitable peut être créée pour les jeunes. Au fil des pages de ce livre, l'importance d'inclure les voix et les choix des jeunes dans la recherche, la politique et l'intervention devient évidente pour pouvoir promouvoir et construire une société plus juste".

Publié par l'éditeur norvégien Fagbokforlaget, l'ouvrage est disponible en libre accès.



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