Skip to main content
notice

CSLP welcomes its newest member, Ilya Zrudlo


Ilya Zrudlo Ilya Zrudlo is a Professor in the Département d'éducation et pédagogie, Université du Québec à Montréal (UQAM)

The CSLP is pleased to announce that Ilya Zrudlo has joined the Centre as its newest member. Zrudlo’s research investigates the capacities and moral sensibilities young people require to contribute to the development of their communities in urban North America, and the obstacles to their empowerment. He has investigated the moral sensibilities of young people and how these interfere with or reinforce learning. He also maintains an interest in the role of philosophy in teacher education.

Zrudlo notes that he has “researched the moral sensibilities reinforcing teachers’ mistaken belief in the learning styles myth, and how these can be redirected to help educator teachers.” Next year, he has already agreed to join the to join the CSLP Speaker Series to discuss his critique of learning styles (see our new Events calendar).

In relation to interdisciplinary perspectives on learning, Zrudlo says he has “addressed questions related to the purpose of education and the related societal implications in several publications, including articles in Educational Theory and Studies in Philosophy and Education. I have been especially interested in the theme of modernity in this connection: how Western modernity both helps and hampers the learning of students and shapes our conception of the overall direction of education.”

More information about Ilya Zrudlo is available through UQAM’s website.

Le CEAP accueille son nouveau membre, Ilya Zrudlo

Le CEAP a le plaisir d'annoncer qu'Ilya Zrudlo s'est joint au Centre en tant que nouveau membre. Les recherches de Dr. Zrudlo portent sur les capacités et les sensibilités morales dont les jeunes ont besoin pour contribuer au développement de leurs communautés dans les zones urbaines d'Amérique du Nord, ainsi que sur les obstacles à leur autonomisation. Il a étudié les sensibilités morales des jeunes et la manière dont elles interfèrent avec l'apprentissage ou le renforcent. Il s'intéresse également au rôle de la philosophie dans la formation des enseignant.es.

Zrudlo note qu'il a « étudié les sensibilités morales qui renforcent la croyance erronée des enseignants dans le mythe des styles d'apprentissage, et la manière dont elles peuvent être réorientées pour aider les enseignants éducateurs ».

En ce qui concerne les perspectives interdisciplinaires sur l'apprentissage, Zrudlo indique qu'il a « abordé des questions liées à la finalité de l'éducation et aux implications sociétales qui en découlent dans plusieurs publications, notamment des articles dans Educational Theory et Studies in Philosophy and Education. Je me suis particulièrement intéressé au thème de la modernité dans ce contexte : comment la modernité occidentale aide et entrave l'apprentissage des étudiants et façonne notre conception de l'orientation générale de l'éducation ».

Plus d'informations sur Ilya Zrudlo sont disponibles sur le site de l'UQAM.




Back to top

© Concordia University