Skip to main content

Students win 2024 TIRF Doctoral Dissertation Grant Awards


Lana F. Zeaiter Lana F. Zeaiter

The CSLP congratulates Lana F. Zeaiter and John Wayne N. dela Cruz, both graduate students pursuing their doctorates under the supervision of Angelica Galante (McGill University, Department of Integrated Studies in Education), on being among the 13 recipients of the prestigious Doctoral Dissertation Grant (DDG) awarded annually by the International Research Foundation for English Language Education (TIRF).

Both students work with Dr. Galante at McGill University’s Plurilingual Lab.

John Wayne N. dela Cruz John Wayne N. dela Cruz

Lana Zeaiter's dissertation is titled Towards Educational Reform: Addressing Teacher Education Challenges with Ecological and Integrative Approaches to Technology-Mediated Plurilingualism. John Wayne N. dela Cruz's work is titled From Assimilation to Integration: Legitimizing Immigrant Learners’ Plurilingualism in Canadian Second Language Education. 

The TIRF DDG awards will support training initiatives, fund data analysis, and enable the creative dissemination of findings to a wider audience.

tirf logo

TIRF

TIRF invests worldwide in individuals and organizations committed to English language education, empowering them to build a brighter future for themselves, those they serve, and our multilingual world.

Des étudiant.e.s remportent la bourse de thèse de doctorat 2024 de la TIRF

Le CEAP félicite Lana F. Zeaiter et John Wayne N. dela Cruz, tous deux étudiant.e.s de troisième cycle qui poursuivent leur doctorat sous la direction d'Angelica Galante (Université McGill, Département d'études intégrées en éducation). Ils figurent parmi les 13 lauréat.e.s de la prestigieuse bourse de thèse de doctorat (DDG) décernée chaque année par la Fondation internationale de recherche pour l'enseignement de l'anglais [International Research Foundation for English Language Education (TIRF)].


Les deux étudiant.e.s travaillent avec le Dr Galante au laboratoire plurilingue de l'Université McGill.

La thèse de Lana Zeaiter s'intitule Towards Educational Reform : Addressing Teacher Education Challenges with Ecological and Integrative Approaches to Technology-Mediated Plurilingualism. Le travail de John Wayne N. dela Cruz s'intitule From Assimilation to Integration : Legitimizing Immigrant Learners' Plurilingualism in Canadian Second Language Education.

Les bourses TIRF DDG soutiendront les initiatives de formation, financeront l'analyse des données et permettront la diffusion créative des résultats auprès d'un public plus large.

TIRF
La TIRF investit dans le monde entier dans des individus et des organisations engagés dans l'enseignement de l'anglais, en leur donnant les moyens de construire un avenir meilleur pour eux-mêmes, pour ceux qu'ils servent et pour notre monde multilingue.



Back to top

© Concordia University