Skip to main content
notice

Sarah Stitzlein kicks off the 2024-2025 CSLP Speaker Series on November 4th


Sarah Stitzlein Sarah Stitzlein is Professor or Education and Philosophy at the University of Cincinnati

On November 4, 2024, the CSLP will welcome Sarah Stitzlein (University of Cincinnati) for a timely discussion on honesty, truth, and how they should be taught in schools to enable both truth-seeking and truth-telling in service of good citizenship and democracy.

In a world swirling with competing political groups stating conflicting facts, democracies are struggling. Citizens are left unsure whom to trust and which facts are true, hampering our ability to solve pressing social and political problems. To better enable young citizens to successfully engage in civic inquiry, the role of honesty must be foregrounded.

Book cover for Teaching Honesty in a Populist Era Teaching Honesty in a Populist Era is available through Oxford University Press

In addition to being a Professor at the University of Cincinnati, Stitzlein serves as editor of the journal Democracy & Education, President of the Ohio Valley Philosophy of Education Society, and is a former President of the John Dewey Society. As a philosopher of education, she engages in normative political philosophy to identify problems in democracy and craft educational solutions. She is especially interested in the relationship between schools and democracy, as well as how to best prepare citizens in light of struggles in democracy. Her most recent book was just released, Teaching Honesty in a Populist Era: Emphasizing Truth in the Education of Citizens (Oxford University Press, 2024).

Stitzlein’s will offer the inaugural presentation for the 2024-2025 edition of the CSLP’s Speaker Series on November 4 on Zoom beginning at 4:00pm EST – please make sure to register your attendance (Free).

Banner art for the Sarah Stitzlein session

Sarah Stitzlein donne le coup d'envoi au « Speaker Series » du CEAP 2024-2025 le 4 novembre

Le 4 novembre 2024, le CEAP accueillera Sarah Stitzlein (professeur d'éducation et de philosophie à l'université de Cincinnati) pour une discussion opportune sur l'honnêteté, la vérité et la manière dont elles devraient être enseignées dans les écoles pour permettre à la fois la recherche et la divulgation de la vérité au service de la citoyenneté et de la démocratie.

Dans un monde où tourbillonnent des groupes politiques concurrents affirmant des faits contradictoires, les démocraties sont en difficulté. Les citoyen.ne.s ne savent plus à qui faire confiance et quels faits sont vrais, ce qui entrave notre capacité à résoudre les problèmes sociaux et politiques les plus urgents. Pour permettre aux jeunes citoyens de s'engager avec succès dans la recherche civique, le rôle de l'honnêteté doit être mis en avant.

Outre son poste de professeur à l'université de Cincinnati, Mme Stitzlein est rédactrice en chef de la revue Democracy & Education, présidente de la Ohio Valley Philosophy of Education Society et ancienne présidente de la John Dewey Society. En tant que philosophe de l'éducation, elle s'engage dans la philosophie politique normative pour identifier les problèmes de la démocratie et élaborer des solutions éducatives. Elle s'intéresse particulièrement à la relation entre les écoles et la démocratie, ainsi qu'à la manière de préparer au mieux les citoyens à la lumière des luttes démocratiques. Son dernier ouvrage vient de paraître : Teaching Honesty in a Populist Era : Emphasizing Truth in the Education of Citizens (Oxford University Press, 2024).

Stitzlein's offrira la présentation inaugurale de l'édition 2024-2025 de la série de conférences du CSLP le 4 novembre sur Zoom à partir de 16h00 EST - assurez-vous d'enregistrer votre participation (gratuite).




Back to top

© Concordia University