Skip to main content

"Penser la théorie" publishes collective work

The doctoral and postdoctoral group "Thinking the theory" has announced the publication of its latest collective work
December 14, 2010
|


The doctoral and postdoctoral group « Penser la théorie » (“Thinking the theory”) has announced the publication of its latest collective work: Apprendre, enseigner, transmettre la théorie. Les sciences humaines au niveau universitaire.*

The publication is the result of qualitative and participative research, or experimental investigation, and was conducted with specific tools and methods. It deals with sensitive issues related to theory as university-level course subject material in contemporary times.

The participating universities were Concordia University, University of Western Ontario, Université de Montréal, Université du Québec à Montréal, University of Southern California, Université Stendhal Grenoble 3.

« Penser la théorie » would like to thank Concordia’s Département d’Études françaises for hosting the group’s activities, as well as the Faculty of Arts and Science and the Office of the Vice-President, Research and Graduate Studies for their much appreciated support in the realisation of this interuniversity project, launched by doctoral students at Concordia University.

*Éditions Mestengo Press, University of Western Ontario, directed by Mirella Vadean, 2010, 153 p. ISBN : 978-0-9699145-6-3.

Related links:
•   Penser la théorie
•   Office of the Vice-President, Research and Graduate Studies
 


Le groupe doctoral et postdoctoral « Penser la théorie » a le plaisir d’annoncer la parution de son dernier ouvrage collectif : Apprendre, enseigner, transmettre la théorie. Les sciences humaines au niveau universitaire, Éditions Mestengo Press, Université de Western Ontario, Mirella Vadean dir., 2010, 153 p. ISBN : 978-0-9699145-6-3

Résultat d’une recherche qualitative, recherche participative ou investigation expérimentale, menée à l’aide des instruments et méthodes spécifiques, cette publication pointe des aspects sensibles liés à la théorie comme objet de cours au niveau universitaire, aujourd’hui.

Universités participantes : Université Concordia, Université Western Ontario, Université de Montréal, Université du Québec à Montréal, Université de la Californie du Sud, Université Stendhal Grenoble 3.

« Penser la théorie » remercie le Département d’Études françaises d’accueillir le groupe sur son territoire, ainsi que la Faculté des Arts et sciences et le Bureau du Vice-président à la recherche et aux études supérieures de leurs précieux supports offerts pour la réalisation de ce projet interuniversitaire, initiative doctorale de l’Université Concordia.

Renseignements:
•   Penser la théorie
•   Office of the Vice-President, Research and Graduate Studies




 



Back to top

© Concordia University