Skip to main content
notice

DEC 13: Changes to VPN sign-in

Users are asked to now use their Concordia email address
December 8, 2022
|


On Tuesday, December 13, the sign-in procedure to access Concordia’s Virtual Private Network (VPN) will change slightly with the addition of two extra steps.  

Currently, when you sign into Concordia’s VPN you insert your Netname and password before receiving a multi-factor authentication (MFA) prompt.  

New VPN sign in process 

Moving forward, to sign into VPN please use the following steps:  

Step one:

On the first screen, you will need to insert your Concordia email address. For reference, for faculty and staff, this will be first.last@concordia.ca and for students, it will be netname@live.concordia.ca

For all faculty and staff, please use first.last@concordia.ca when signing into the VPN.
For all students, please use netname@live.concordia.ca when signing into the VPN.

Step two:

The second screen will ask for your Concordia email address again and the associated password. 

For the first two steps is important to ensure you use your email address and not your netname. Using your netname will result in an error message.  

Step three: 

You will be prompted to approve your sign-in request with MFA. 

Step four:  

The final screen will ask if you wish to stay signed in. Please use the following instructions:

  • If you are using a personal computer, you can select “yes”, and you will not be prompted to sign in again on your device for the remainder of the day when accessing your VPN.  
  • If you are using a shared computer, borrowed from the library for example, please select “no” to ensure that unauthorized individuals do not gain access to your VPN connection once the device is returned. 

Resources and Support 

For questions or concerns, please contact the IT Service Desk by email at help@concordia.ca or call 514-848-2424, ext. 7613 between 8:00 a.m. and 11:00 p.m. on weekdays and between 9:00 a.m. and 4:30 p.m. on weekends.

13 DÉC. : nouvelle procédure de connexion au RPV

Les personnes utilisatrices doivent utiliser leur adresse de courriel de Concordia

Le mardi 13 décembre, la procédure de connexion au réseau privé virtuel (RPV) de Concordia changera légèrement et comportera deux étapes supplémentaires. 

Actuellement, lorsque vous vous connectez au RPV de Concordia, vous saisissez votre netnom et votre mot de passe avant de recevoir un message d’authentification multifactorielle (AMF). 

Nouvelle procédure de connexion au RPV

À l’avenir, pour vous connecter au RPV, veuillez suivre les étapes suivantes :  

Étape 1 :

Sur le premier écran, vous devrez saisir votre adresse de courriel de Concordia. À titre de référence, l’adresse de courriel des membres du corps professoral et du personnel est prénom.nomdefamille@concordia.ca et celle des membres de l’effectif étudiant est prénom.nomdefamille@live.concordia.ca

Étape 2 :

Sur le deuxième écran, vous devrez saisir à nouveau votre adresse de courriel de Concordia, ainsi que le mot de passe y étant associé. 

Pour les deux premières étapes, il est important de veiller à utiliser votre adresse de courriel et non pas votre netnom. Si vous utilisez votre netnom, un message d’erreur s’affichera.  

Étape 3 : 

Il vous sera demandé d’approuver votre demande de connexion à l’aide d’un message d’AMF.

Étape 4 :  

Le dernier écran vous demandera si vous souhaitez maintenir votre authentification. Veuillez suivre les instructions suivantes :

  • Si vous utilisez un ordinateur personnel, vous pouvez cliquer sur « oui » afin de ne pas avoir à saisir à nouveau votre justificatif d’identité sur cet appareil pendant le reste de la journée lorsque vous souhaitez accéder au RPV.  
  • Si vous utilisez un ordinateur partagé, emprunté à la bibliothèque par exemple, veuillez cliquer sur « non » pour veiller à ce qu’aucune personne non autorisée ne puisse accéder à votre RPV une fois l’appareil rendu. 

Ressources et soutien 

Si vous avez des questions ou des préoccupations, communiquez avec le Service d’assistance des TI par courriel à help@concordia.ca ou par téléphone au 514-848-2424, poste 7613, de 8 h à 23 h du lundi au vendredi et de 9 h à 16 h 30 la fin de semaine.




Back to top

© Concordia University