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SIS to require multi-factor authentication at sign-in: July 13

July 5, 2021
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As of July 13, all faculty and staff will be required to use multi-factor authentication (MFA) when signing into the Student Information System (SIS). The two-step sign-in process will use the same MFA system currently in place for Microsoft 365 account (Outlook, OneDrive, SharePoint).

What does this mean for you?

· If you have already activated MFA, you will simply be prompted to enter a second factor when signing into SIS using the same system you use to sign into your Microsoft 365 account (Outlook, OneDrive, SharePoint).

· If you wish to verify that you have properly activated MFA on your accounts, please visit outlook.com and sign in using your Concordia email address and password.

· If you do not yet have MFA on your account, it will need to be activated before being able to access SIS after July 13.

Resources and support

Please consult Concordia’s multi-factor authentication webpage for more information on how to activate MFA, what to expect and frequently asked questions.

An IITS technician will be available via Zoom from 9 am to 11 am on July 13 and 14 to assist you with your activation and help troubleshoot any technical issues while you are working remotely.

Zoom link: https://concordia-ca.zoom.us/j/87694819547?pwd=cERpbU9RSHU0cVdmQmYyY0RDWXhhQT09
Phone number: +1 438 809 7799
Meeting ID: 876 9481 9547
Password: 761102

If you have any additional questions or concerns contact the IT Service Desk by email at help@concordia.ca or call 514-848-2424, ext. 7613 to speak with a Service Desk agent between 8:00am and 11:00pm on weekdays.

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13 JUILLET : Le SGP requerra une authentification multifacteur lors de l’ouverture de session

À compter du 13 juillet, tous les membres du corps professoral et du personnel devront passer par une authentification multifacteur lorsqu’ils ouvrent une session dans le système de gestion pédagogique (SGP). Ce processus d’ouverture de session en deux étapes utilisera le même système déjà en place pour les comptes Microsoft 365 (Outlook, OneDrive, SharePoint).

Qu’est-ce que cela signifie pour vous?

· Si vous avez déjà activé l’authentification multifacteur, on vous invitera simplement à entrer votre second facteur lors de votre connexion au SGP, et ce, au moyen du même système que vous utilisez pour vous connecter à votre compte Microsoft 365 (Outlook, OneDrive, SharePoint).

· Pour vérifier si vous avez correctement activé l’authentification multifacteur sur tous vos comptes, allez à la page outlook.com et ouvrez une session en saisissant votre courriel et votre mot de passe.

· Si vous n’avez pas encore l’authentification multifacteur pour votre compte, vous devrez l’activer pour accéder au SGP après le 13 juillet.

Ressources et soutien

Veuillez consulter la page Web sur l’authentification à facteurs multiples de Concordia pour savoir comment activer l’authentification multifacteur et à quoi vous attendre ainsi que pour accéder aux questions fréquentes.

Une technicienne ou un technicien du Service des technologies de l’information et de l’enseignement (IITS) sera disponible sur Zoom les 13 et 14 juillet, de 9 h à 11 h, pour vous aider à configurer le service et à résoudre tout problème technique qui pourrait survenir pendant que vous travaillez à distance.

Zoom link: https://concordia-ca.zoom.us/j/87694819547?pwd=cERpbU9RSHU0cVdmQmYyY0RDWXhhQT09
Phone number: +1 438 809 7799
Meeting ID: 876 9481 9547
Password: 761102

Si vous avez d’autres questions, communiquez avec le Service d’assistance des TI par courriel à help@concordia.ca. Pour parler à une agente ou un agent, téléphonez au 514 848-2424, poste 7613, de 8 h à 23 h, du lundi au vendredi.




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