Learning how we respond to rhythm can lead to therapeutic applications.
Virginia Penhune talk in Concordia's Faculty of Arts and Science Beyond Discipline series
A Concordia study tells us what makes music pleasurable and gets people moving
The Concordian researches the impact of early training on kids’ development
Early enrolment could be the key to your child getting the most out of music lessons
Starting piano or violin lessons before the age of seven appears to cause permanent changes to the brain that are linked to better motor skills. Those changes in brain development don't occur in people who learn to play an instrument when they are older, a new study has found.
Virginia B. Penhume est chercheuse au Département de psychologie de l’Université Concordia et membre du Laboratoire international de recherche sur le cerveau, la musique et le son (BRAMS), ainsi que directrice de l’étude sur les effets de la formation en danse et en musique sur la matière blanche du cerveau.
Ils ont cinq ou six ans et s'échinent à faire leurs gammes au piano ou au violon. Mais est-ce que ça vaut la peine d'apprendre la musique avant même de savoir lire ou écrire? Oui, si l'on se fie à une étude montréalaise.
Virginia Penhune Principal Investigator virginia.pehnune@concordia.ca (514) 848-2424 ext. 7567
penhunemusiclab@gmail.com
7141 Sherbrooke Street West SP 250 Montreal, QC
Penhune Laboratory Department of Psychology Concordia University 7141 Sherbrooke Street West Montreal, QC H4B 1R6 CANADA
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