Date of Posting April 08, 2025
Posting Expiry Date April 27, 2025
Research Assistant

Start and end date of contract: May 1, 2025 – November 30, 2025

Number of hours and hourly rate: Up to 80 hours. CREW masters’ RA rate of 24.22$/hour, will increase to 24.95$/hour on June 1, 2025.
Assigned location access limitations: None
Remote work possible: Yes
Supervisor: Josephine Guan, Educational Developer
Summary of responsibilities:
The research assistant will be working with the CTL and faculty in a ‘student-as-partner' model to develop an Open Educational Resource (OER) on contemplative pedagogy practices. Student-as-partner (SaP) values respect, reciprocity, and shared responsibility in learning (Cook-Sather, Bovill & Felten, 2014). This typically involves a process with equal contribution (not necessarily in the same ways) to curricular or pedagogical conceptualization, decision making, implementation, investigation, or analysis.
The final OER will be published on Pressbooks. You can take a look at other Pressbooks that the CTL has published here and here.
The student-partner will work on a variety of tasks in co-creating the OER, including:
Researching existing literature on contemplative pedagogy (CP)
Conducting qualitative analysis of reflections on CP practices – synthesizing themes, coding, extracting quotes, and building a story to add to OER
With a faculty partner, co-authoring a chapter on the evidence-base for CP
With CTL, planning for co-writing process and attending co-writing sessions
With CTL, collaborating on the design and development of the Pressbook
Job qualifications and/or requirements:
Enrolled as a masters student at Concordia for the duration of the contract.
Background in Applied Human Sciences, Education, Psychology, Creative Arts Therapy, Communication Studies or equivalent preferred.
Strong reading and writing skills in English and ability to write in plain language that is accessible and inclusive to a diverse audience.
Experience with qualitative research methods.
Knowledge or experience (as a student) of contemplative pedagogy and related approaches (mindfulness, trauma-informed pedagogy, culturally-responsive pedagogy, inclusive pedagogy, etc.) is an asset.
If you have any questions about the role, please email us at teaching@concordia.ca.
Application information:
CV, cover letter (or 1-2 minute video or audio introducing yourself) and a writing sample demonstrating your ability to write clearly and conduct qualitative analysis.
Department: The Centre for Teaching and Learning

Date d’affichage 11 avril 2025
Date d’échéance de l’affichage 27 avril 2025
Date de début et de fin du contrat : 1er mai 2025 - 30 novembre 2025

Nombre d'heures et taux horaire: Jusqu'à 80 heures. Le taux horaire pour les étudiant·e·s de deuxième cycle CREW, qui est de 24,22 $, passera à 24,95 $ le 1er juin 2025.
Possibilité de travail à distance : Oui
Possibilité de travail à distance : Oui
Superviseure : Josephine Guan, conceptrice pédagogique
Résumé des responsabilités :
L'assistante ou l’assistant de recherche travaillera avec le CTL et le corps enseignant dans le cadre d'un modèle « d’étudiant·e-partenaire » afin de développer une ressource éducative libre (REL) sur les pratiques de pédagogie contemplative. Le modèle de l'étudiant·e-partenaire (SaP) valorise le respect, la réciprocité et le partage des responsabilités dans l'apprentissage (Cook-Sather, Bovill & Felten, 2014). Cela implique généralement un processus avec une contribution à parts égales (pas nécessairement par les mêmes biais) à la conceptualisation, à la prise de décision, à la mise en œuvre, à l'investigation ou à l'analyse d’un programme ou d’une approche pédagogique.
Le REL final sera publié sur Pressbooks. Vous pouvez consulter les autres Pressbooks publiés par le CTL ici et ici.
L'étudiant·e-partenaire travaillera sur une variété de tâches dans le cadre de la cocréation du REL, y compris:
- Faire de la recherche documentaire sur la littérature existante en matière de pédagogie contemplative (PC);
- Réaliser une analyse qualitative des réflexions sur les pratiques de PC - synthétiser les thèmes, coder, extraire des citations et rédiger une narration à ajouter au REL;
- Co-écrire, avec un partenaire enseignant, un chapitre sur la base de données probantes sur la PC ;
- Planifier, avec le CTL, le processus de coécriture et de participation aux sessions de coécriture;
- Collaborer, avec le CTL, à la conception et au développement du Pressbook.
Informations sur la candidature
CV, lettre de motivation (ou vidéo ou audio de 1 à 2 minutes pour se présenter) et un échantillon de rédaction démontrant votre capacité à écrire clairement et à mener une analyse qualitative.
Département : Centre d’appui à l'enseignement et l'apprentissage (CTL)