Skip to main content
Workshops & seminars

ILET Impact Webinar - NEXTschool Initiative: Rethinking the High School Learning Model


Date & time
Tuesday, May 2, 2023
3 p.m. – 4:45 p.m.
Speaker(s)

Lisa Starr, Noel Burke, Felicia LeBlanc, Sandy Grant

Cost

This event is free

Where

Online

If one could do high school differently, what would YOU do?

Find out what educational experts, researchers, practitioners and students have to say on the question.

On May 2nd at 3pm, this webinar will look at how the NEXTschool initiative challenges existing structures and strategies to enhance student achievements. It does this through the integration of both classroom-based and experiential learning. It seeks to reform traditional high school teaching methods and encourages students to engage and find meaning in the learning experience based on three essential principles: Flexibility, Belonging and Relevance.

Speakers

  • Lisa Starr, McGill University (Lead Researcher)
  • Noel Burke, nEDworks Consulting (Project Architect)
  • Felicia LeBlanc, Howard S. Billings High School (School Administrator)
  • Sandy Grant, Howard S. Billings High School (Middle School Teacher)
  • Middle School Student – TBA

Moderators: Vanessa Gold & Aron Rosenberg - McGill University

Format: Presentation followed by a Q&A period

Where: Online, via Zoom (Note: please register in order to receive the Zoom link)

Language: English, with French captions

The Webinar is part of the ILET Impact project funded by the Department of Canadian Heritage, an educational initiative by the Quebec English-Speaking Communities Research Network (QUESCREN) and its Inter-Level Educational Table (ILET).

QUESCREN also receives funding from the Secrétariat aux relations avec les Québécois d'expression anglaise, the Canadian Institute for Research on Linguistic Minorities and Concordia University.

L’initiative NEXTschool : repenser le modèle d'apprentissage au secondaire

Si l'on pouvait changer la vie scolaire au secondaire, que feriez-VOUS ?

Découvrez ce que les experts en éducation, les chercheurs, les praticiens et les étudiants ont à dire sur la question.

Le 2 mai à 15h, ce webinaire examinera comment l'initiative NEXTschool remet en question les structures et les stratégies existantes afin d'améliorer les résultats des élèves grâce à l'intégration des connaissances en classe et par le biais d’apprentissages expérientiels.

Ce modèle vise à réformer les méthodes traditionnelles d'enseignement au secondaire et à encourager les élèves à s'engager et à forger une raison d’être vis à vis leur parcours scolaire. Le programme repose sur trois principes essentiels : La flexibilité, l’appartenance et la pertinence.

Intervenants :

  • Lisa Starr, Université McGill (Chercheuse principale)
  • Noel Burke, nEDworks Consulting (Architecte du projet)
  • Felicia LeBlanc, Howard S. Billings High School (Administratrice d'école)
  • Sandy Grant, Howard S. Billings High School (Enseignante au secondaire)
  • Élève du secondaire - À déterminer

Modérateurs :
Vanessa Gold et Aron Rosenberg - Université McGill

Format : Présentation suivie d'une période de questions et réponses

Où : en ligne, par Zoom (Note : le lien sera envoyé à ceux et celles qui se seront inscrit.e.s)

Langue de l'événement : Anglais, avec des sous-titres traduits en français

Le webinaire fait partie du projet ILET Impact financé par le ministère du Patrimoine canadien, une initiative éducative du Réseau de recherche sur les communautés québécoises d’expression anglaise (QUESCREN) et de sa Table d'éducation interordres (ILET).

QUESCREN reçoit aussi du financement du Secrétariat aux relations avec les Québécois d'expression anglaise, de l'Institut canadien de recherche sur les minorités linguistiques et de l'Université Concordia.

Back to top

© Concordia University