Skip to main content
notice

Teachers in Dhaka Receive Professional Development for Work with the LTK+


On May 25, 2023, the LTK+ team worked with the Professional Development Centre (PDC) of their partner, the Aga Khan Academy, to deliver professional development to a group of primary school teachers in Dhaka, Bangladesh. The session was designed to “equip early primary teachers with evidence-based pedagogical strategies for teaching foundational English literacy skills.” This initiative took place as part of the ongoing Knowledge and Innovation Exchange (KIX) project funded by the International Development Research Centre (IDRC).

Group photos of the teachers in Dhaka who participated in the training

The training for the project in Dhaka employed two tools within the Learning Toolkit (LTK+) developed by the CSLP team led by Philip Abrami. Teachers were trained on how to make use of the core ABRACADABRA (A Balanced Reading Approach for Children Always Designed to Achieve Best Results for All) early literacy module, as well as READS (Repository of Ebooks And Digital Stories), a catalogue of free children’s books.

The teacher professional development session demonstrated how to use ABRACADABRA’s alphabetic module and READS to tailor the programme to the needs and contact of teachers in Bangladesh.

For more information about this event, please consult the Aga Khan Academy website.

Les enseignant.es de Dhaka bénéficient d'un perfectionnement professionnel pour leur travail avec le LTK+

Le 25 mai 2023, l'équipe LTK+ a collaboré avec le Centre de développement professionnel (PDC) de son partenaire, l'Académie Aga Khan, pour assurer le développement professionnel d'un groupe d'enseignant.es du primaire à Dhaka, au Bangladesh. La session a été conçue pour "doter les enseignant.es des premières années du primaire de stratégies pédagogiques fondées sur des données probantes pour enseigner les compétences de base en anglais". Cette initiative s'inscrit dans le cadre du projet KIX (Knowledge and Innovation Exchange) financé par le Centre de recherches pour le développement international (CRDI).

La formation pour le projet à Dhaka a utilisé deux outils du « Learning Toolkit+ » (LTK+) développée par l'équipe du CEAP dirigée par Philip Abrami. Les enseignant.es ont été formés à l'utilisation du module d'alphabétisation précoce ABRACADABRA (A Balanced Reading Approach for Children Always Designed to Achieve Best Results for All), ainsi que de READS (Repository of Ebooks And Digital Stories), un catalogue de livres pour enfants gratuits.

La session de développement professionnel des enseignant.es a montré comment utiliser le module alphabétique d'ABRACADABRA et READS pour adapter le programme aux besoins et aux contacts des enseignant.es du Bangladesh.

Pour plus d'informations sur cet événement, veuillez consulter le site web de l'Académie Aga Khan.




Back to top

© Concordia University