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CSLP Speaker Series kicks off with John Rudolph on science education


Photo of John Rudolph John L. Rudolph is the Vilas Distinguished Achievement Professor of Science Education at the University of Wisconsin-Madison.

The 2023/24 session of the CSLP Speaker Series gets underway on Wednesday, November 15, at 3:30pm, with a presentation by John Rudolph on Science Education being streamed live on Zoom. Visit EventBrite to register your spot now.

Few people question the importance of science education in American schooling. The public believes it’s the key to economic growth, develops the ability to reason more effectively, and enables us to solve the problems of everyday life. Good science teaching results in all these benefits and more—or so we think.

But what if all this is simply wrong? What if the benefits we assume science education produces turn out to be an illusion, nothing more than wishful thinking?

In this talk, John Rudolph examines the reasons we've long given for teaching science and assesses how they hold up to what we know about what students really learn in science classrooms and what research tells us about how people interact with science in their daily lives. The results will surprise you. Instead of more and more rigorous traditional science education to fill the STEM pipeline, Rudolph challenges us to think outside the box and makes the case for an expansive science education aimed instead at rebuilding trust between science and the public.

John L. Rudolph is the Vilas Distinguished Achievement Professor of Science Education at the University of Wisconsin-Madison. His work focuses on the history of science education in American high schools. He also writes about issues related to the nature of science in the present-day school curriculum and on how the history, philosophy, and sociology of science have been used in science education research. In addition to his position in C&I, he has affiliate appointments in the Department of Educational Policy Studies and the Robert and Jean Holtz Center for Science and Technology Studies. He is past editor-in-chief of the Wiley & Sons journal Science Education and National Academy of Education/Spencer Postdoctoral Fellow.

Visit EventBrite to register your spot now.

Banner poster for John Rudolph Speaker Series event

La série de conférences du CEAP « Speaker Series » débute avec John Rudolph sur l'enseignement des sciences

La session 2023/24 de la série de conférences du « Speaker Series » du CEAP débutera le mercredi 15 novembre à 15h30, avec la présentation de John Rudolph sur l'enseignement des sciences, diffusée en direct sur Zoom. Visitez EventBrite pour vous inscrire dès maintenant.

Peu de gens remettent en question l'importance de l'enseignement des sciences dans la scolarité américaine. Le public pense qu'il s'agit de la clé de la croissance économique, qu'elle développe la capacité à raisonner plus efficacement et qu'elle nous permet de résoudre les problèmes de la vie quotidienne. Un bon enseignement des sciences apporte tous ces avantages et bien plus encore, du moins c'est ce que nous pensons.

Et si tout cela était tout simplement faux ? Et si les avantages que nous supposons que l'enseignement des sciences produit s'avéraient être une illusion, rien de plus qu'un vœu pieux ?

Dans cet exposé, John Rudolph examine les raisons que nous invoquons depuis longtemps pour enseigner les sciences et évalue leur pertinence par rapport à ce que nous savons de ce que les élèves apprennent réellement dans les classes de sciences et à ce que la recherche nous apprend sur la façon dont les gens interagissent avec les sciences dans leur vie quotidienne. Les résultats vous surprendront. Au lieu d'un enseignement scientifique traditionnel de plus en plus rigoureux pour remplir la filière STEM, M. Rudolph nous incite à sortir des sentiers battus et plaide en faveur d'un enseignement scientifique élargi visant plutôt à rétablir la confiance entre la science et le public.

John L. Rudolph est le Vilas Distinguished Achievement Professor of Science Education à l'université du Wisconsin-Madison. Ses travaux portent sur l'histoire de l'enseignement des sciences dans les écoles secondaires américaines. Il écrit également sur des questions liées à la nature de la science dans le programme scolaire actuel et sur la manière dont l'histoire, la philosophie et la sociologie de la science ont été utilisées dans la recherche sur l'enseignement des sciences. Outre son poste à C&I, il est affilié au Department of Educational Policy Studies et au Robert and Jean Holtz Center for Science and Technology Studies. Il a été rédacteur en chef de la revue Science Education de Wiley & Sons et National Academy of Education/Spencer Postdoctoral Fellow.

 Visitez EventBrite pour vous inscrire dès maintenant.




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