CSLP member Mitch McLarnon (Department of Education, Concordia University) was Chair for the 2024 conference and was the point person for arranging the CSLP’s support for the CASAE pre-conference, where two rooms were provided for a series of roundtable discussions on key conference themes.
CSLP hosts adult education conference sessions at CASAE 2024
On June 17-19, 2024, the CSLP hosted several pre-conference round table discussions as part of the annual meeting of the Canadian Association for the Study of Adult Education (CASAE) / Association canadienne pour l’étude de l’éducation des adults (ACÉÉA) taking place at Concordia University.
The theme of the 2024 sessions was “redefining” adult education; with the organizers hoping to foster dialogue to create and renew understandings of the practices of adult educators. The intent was “to enter a dialectical, practical, non-hierarchal, and potentially transformational space where researchers, activists, grassroot educators, community organizers, vocational educators, educators working in formal settings (adult education centres, CEGEPs, universities), those working within and outside of professional orders (e.g., health services), in popular education, and in alternative and anarchist education can gather, exchange ideas and learn together.”
Download the full conference program and proceedings.
About CASAE/ACÉÉA
CASAE/ACÉÉA was established in 1981 as a vibrant and energetic organization that provides a supportive network for graduate students, faculty members, researchers, practitioners and policymakers who are engaged or interested in adult education scholarship. Membership is open to all individuals and institutions–both formal and informal–who are interested in the field of adult education. An annual conference is held in May or June, often in conjunction with the Canadian Federation for the Humanities and Social Sciences’ Congress.
Le CEAP organise des sessions de conférence sur l'éducation des adultes à ACÉÉA
Du 17 au 19 juin 2024, le CEAP a organisé plusieurs tables rondes pré-conférence dans le cadre de la réunion annuelle de l'Association canadienne pour l'étude de l'éducation des adultes (ACÉÉA) / Canadian Association for the Study of Adult Education (CASAE), qui s'est tenue à l'Université Concordia.
Mitch McLarnon, membre du CEAP, a été la personne-ressource chargée d'organiser le soutien du CEAP à la pré-conférence de l'ACESA, où deux salles ont été mises à disposition pour une série de tables rondes sur les thèmes clés de la conférence.
Le thème des sessions 2024 était la "redéfinition" de l'éducation des adultes, les organisateurs et organisatrieces espérant favoriser le dialogue pour créer et renouveler la compréhension des pratiques des éducateurs et éducatrices d'adultes. L'intention était "d'entrer dans un espace dialectique, pratique, non hiérarchique et potentiellement transformateur où les chercheur.es, les activistes, les éducateurs et éducatrices de base, les organisateur.rices communautaires, les éducateur.rices professionnels, les éducateur.rices travaillant dans des cadres formels (centres d'éducation des adultes, CEGEP, universités), ceux qui travaillent à l'intérieur et à l'extérieur des ordres professionnels (par exemple, les services de santé), dans l'éducation populaire et dans l'éducation alternative et anarchiste peuvent se rassembler, échanger des idées et apprendre ensemble".
Télécharger le programme complet de la conférence et les actes.