Skip to main content
notice

Plurinlingual Lab to host panel on teacher education for equitable multilingual classroom learning


Poster for Plurilingual Lab panel discussion

October 31, 2024, the Plurilingual Lab at McGill University, under the leadership of Angelica Galante, will host a special panel discussion, Critical Teacher Education for Equitable Learning in Multilingual Classrooms: A Possible Way Forward. The panel will feature the co-editors and contributing authors of a special issue of the International Multilingual Research Journal.

Panelists will address the need for reform in teacher education to better prepare future educators for diverse student populations, particularly in multilingual classrooms. They will review recent developments in the field and focus on critical teacher education for equitable learning. The central theme joining the presentations is, how programs can effectively equip teachers to support multilingual learners in environments marked by historical marginalization and discrimination?

The CSLP is pleased to sponsor this event. The full details are available here.

Registration is required.

Le laboratoire plurilingue organise une table ronde sur la formation des enseignant.e.s en vue d'un apprentissage multilingue équitable en classe

Le 31 octobre 2024, le Laboratoire plurilingue de l'Université McGill, sous la direction d'Angelica Galante, organisera une table ronde spéciale intitulée Critical Teacher Education for Equitable Learning in Multilingual Classrooms : A Possible Way Forward [Formation critique des enseignants pour un apprentissage équitable dans les salles de classe multilingues : une voie à suivre]. Cette table ronde réunira les co-rédacteur.rice.s et les auteur.e.s d'un numéro spécial de l'International Multilingual Research Journal.

Les panélistes aborderont la nécessité de réformer la formation des enseignant.e.s afin de mieux préparer les futurs éducateurs à la diversité des populations étudiantes, en particulier dans les classes multilingues. Ils passeront en revue les développements récents dans le domaine et se concentreront sur la formation critique des enseignant.e.s pour un apprentissage équitable. Le thème central des présentations est le suivant : comment les programmes peuvent-ils équiper efficacement les enseignant.e.s pour soutenir les apprenants multilingues dans des environnements marqués par la marginalisation et la discrimination historiques ?

Le CEAP est heureux de sponsoriser cet événement. Tous les détails sont disponibles ici.

L'inscription est obligatoire.




Back to top

© Concordia University