Skip to main content
notice

Winners Announced for the CSLP Pedagogical Innovation Awards


Poster for the 2023 Pedagogical Innovation Awards

The inaugural edition of the CSLP Pedagogical Innovation Awards will take place on May 4, 2023, and we are pleased to announce this year’s winners.

In the category of Curriculum Innovation, the prize will be awarded to Lyne Tardif of Service aux Élèves, Centre de Service Scolaire de Montréal. Ms. Tardif founded a program called Un Boîte au Ciel, which developed classroom partnerships between special needs students and engineering students specializing in space technology.

In the category of Technological Innovation, the prize will be awarded to James Feith of St. George's School of Montreal. Mr. Feith developed a new initiative, Storytelling and Video Game Design, that teaches high school students French through the design of a computer-based role-playing game.

Each winner will receive a $1000 prize and will present their work on May 4, followed by discussion of their projects with educational researchers. In addition, with technical assistance from the CSLP, winners will be invited to make a YouTube capsule to showcase their work to other teachers in Quebec.

Congratulations to both Lyne Tardif and James Feith for their excellent work.

Affiche pour les Prix de l'innovation pédagogique 2023

Annonce des lauréats des prix de l'innovation pédagogique du CEAP

L'édition inaugurale des Prix de l'innovation pédagogique du CEAP aura lieu le 4 mai 2023, et nous sommes heureux d'annoncer les lauréat.e.s de cette année.

Dans la catégorie Innovation curriculaire, le prix sera remis à Lyne Tardif du Service aux Élèves, Centre de Service Scolaire de Montréal. Mme Tardif a fondé le programme Un Boîte au Ciel, qui a permis de créer des partenariats en classe entre des élèves ayant des besoins spéciaux et des étudiant.e.s en génie spécialisés dans les technologies spatiales.

Dans la catégorie Innovation technologique, le prix sera décerné à James Feith de l'école St-George de Montréal. M. Feith a développé une nouvelle initiative, Storytelling and Video Game Design, qui enseigne le français aux élèves du secondaire par le biais de la conception d'un jeu de rôle informatisé.

Chaque lauréat.e recevra un prix de 1 000 dollars et présentera son travail le 4 mai, tout en discutant de son projet avec des chercheur.euse.s en éducation. De plus, avec l'assistance technique du CEAP, les gagnant.e.s seront invités à créer une capsule YouTube pour présenter leur travail à d'autres enseignants du Québec.

Félicitations à Lyne Tardif et James Feith pour leur excellent travail.




Back to top

© Concordia University