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How can graduate students hit the right life balance? CSLP to host student colloquium on October 23


The CSLP is sponsoring and hosting a new colloquium series by and for graduate students, Unweaving the Researcher, which will explore their experiences beyond research. The colloquium series will feature collaborative discussions and offer peer feedback to provide a range of diverse perspectives and critical insights. Organizer Rawda Harb (PhD candidate, Education) hopes to foster a more comprehensive and balanced approach to research.

Harb notes that “not only will this strengthen the community and create a safe space for us at the CSLP to talk about our progress and process, but also it would serve as training in case, for example, you haven't been part of a panel to talk about your work and/or self as a researcher.”

The first of three planned sessions will take place October 23, on the theme of Life Balance & the Personal versus the Grad Student. The session will feature two speakers, Jenna Rose and Frédérica Martin, with Maud Woiczik acting as mediator.

Jenna Rose is a mother to two young children and works as Project Coordinator at Concordia's Sexual Assault Resource Centre. She is also a master's student in the Educational Studies program at Concordia. Her thesis project is about digital citizenship and Waldorf students, who typically have very limited access to digital media both at home and at school. Her broader research interests include social justice pedagogy, eco-feminism, and decolonizing pedagogies.

Frédérica Martin develops strategic initiatives for the continuous improvement of curriculum, internationalization and sustainability within the business school. She is the JMSB lead for PRME (Principles for Responsible Management Education) and manages the unit responsible for service learning. Her background education includes a master’s degree in Psychology and one in Educational Studies. She is currently a doctoral candidate in Concordia's interdisciplinary PhD program focusing on situated learning, women and leadership.

Maud Woiczik is pursuing her PhD in the Social and Cultural Analysis program within the Sociology and Anthropology Department at Concordia University. With a bachelor’s degree in Psychology, a master's in Anthropology, and a completed DESS in Educational Sciences, she has honed her expertise in the intersection of culture, education, and social dynamics. Her research is centered on social justice issues and inclusive pedagogy at the university level, particularly focusing on the cultural diversity of the student body. In addition to her academic pursuits, Maud is also the proud mother of a 6-month-old baby girl.

Comment les étudiant.e.s diplômé.e.s peuvent-ils trouver un bon équilibre de vie ? Le CEAP organise un colloque pour les étudiants le 23 octobre

Le CEAP accueille une nouvelle série de colloques par et pour les étudiant.e.s diplômé.e.s, Unweaving the Researcher, qui explorera leurs expériences au-delà de la recherche. La série de colloques comprendra des discussions collaboratives et offrira un retour d'information de la part des pairs afin de fournir un éventail de perspectives diverses et d'aperçus critiques. L'organisatrice Rawda Harb (candidate au doctorat) espère favoriser une approche plus complète et plus équilibrée de la recherche.

Harb note que « non seulement cela renforcera la communauté et créera un espace sûr pour nous, au CEAP, afin de parler de nos progrès et de notre processus, mais cela servira également de formation au cas où, par exemple, vous n'auriez pas fait partie d'un panel pour parler de votre travail et/ou de vous-même en tant que chercheur ».

La première des trois sessions prévues aura lieu le 23 octobre, sur le thème de Life Balance & the Personal versus the Grad Student (l'équilibre de vie et du personnel par rapport à l'étudiant.e diplômé.e). La session sera animée par deux intervenantes, Jenna Rose et Frederica Martin, Maud Woiczik jouant le rôle de médiatrice.

Jenna Rose est mère de deux jeunes enfants et travaille comme coordinatrice de projet au Centre de ressources pour les victimes d'agressions sexuelles de Concordia. Elle est également étudiante en maîtrise dans le programme d'études éducatives de Concordia. Son projet de thèse porte sur la citoyenneté numérique et les étudiants Waldorf, qui ont généralement un accès très limité aux médias numériques à la maison et à l'école. Ses intérêts de recherche plus généraux comprennent la pédagogie de la justice sociale, l'écoféminisme et les pédagogies décolonisantes.

Frédérica Martin développe des initiatives stratégiques pour l'amélioration continue du programme d'études, de l'internationalisation et de la durabilité au sein de l'école de commerce. Elle est le chef de file de la JMSB pour le PRME (Principles for Responsible Management Education) et gère l'unité responsable de l'apprentissage par le service. Elle est titulaire d'une maîtrise en psychologie et d'une maîtrise en sciences de l'éducation. Elle est actuellement candidate au doctorat dans le cadre du programme interdisciplinaire de Concordia, où elle se concentre sur l'apprentissage en situation, les femmes et le leadership.

Maud Woiczik poursuit son doctorat dans le programme d'analyse sociale et culturelle du département de sociologie et d'anthropologie de l'Université Concordia. Titulaire d'un baccalauréat en psychologie, d'une maîtrise en anthropologie et d'un DESS en sciences de l'éducation, elle a développé son expertise dans les domaines de la culture, de l'éducation et de la dynamique sociale. Ses recherches sont axées sur les questions de justice sociale et de pédagogie inclusive au niveau universitaire, et plus particulièrement sur la diversité culturelle du corps étudiant. En plus de ses activités universitaires, Maud est l'heureuse maman d'une petite fille de 6 mois.

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