Skip to main content
notice

New graduate student roundtable series, Theorised Identities, begins September 27 with Race in the Field of Education


On September 27, 2024, a new series sponsored by the CSLP and organized by graduate students, will launch with a roundtable discussion on the topic of race in the field of education. Theorised Identities aims to tackle each of several categories of identity (race, class, gender) in a series of dedicated roundtable discussions, prominently highlighting the discussants’ lived experiences.

Theories around race, class, and gender will be compiled, and personal experiences will be narrated to close the gap between the researchers and the researched. Throughout these discussions, one question is paramount: What role do these three categories play in our understanding as educators or in forming and representing our identities?

The discussants will examine the different categories as researchers and minoritized subjects. The first session will discuss the race category; the second session (on December 20, 2024) will evolve around questions concerning the class category; and lastly, the closing session (on February 21, 2025) will critically reflect on the gender category.

The roundtables will feature Keenan Daniel Manning (PhD student, Department of Educational Studies, University of British Columbia), Ian Klaus-Springer (PhD candidate, Educational Studies, Concordia University), and Samira Karim (PhD student, Educational Technology, Concordia University) as participants and will be mediated by Neslihan Sriram-Uzundal (PhD student, Educational Studies, Concordia University).

Please visit our Events page for additional information and to register your attendance.

La nouvelle série de tables rondes pour étudiant.e.s diplômé.e.s, « Theorised Identities », débute le 27 septembre

Le 27 septembre 2024, une nouvelle série parrainée par le CEAP et organisée par des étudiant.e.s diplômé.e.s sera lancée avec une première table ronde sur le thème de la race dans le domaine de l'éducation. « Theorised Identities » vise à aborder chacune des catégories d'identité (race, classe, genre) dans une série de tables rondes dédiées, en mettant en évidence les expériences vécues des participant.e.s.

Les théories sur la race, la classe et le genre seront compilées et les expériences personnelles seront racontées afin de combler le fossé entre les chercheur.e.s et les personnes étudiées. Tout au long de ces discussions, une question est primordiale : Quel rôle ces trois catégories jouent-elles dans notre compréhension en tant qu'éducateurs/ éducatrices ou dans la formation et la représentation de nos identités ?

Les discutant.e.s examineront les différentes catégories en tant que chercheur.e.s et sujets minorisés. La première session discutera de la catégorie de la race ; la deuxième session (le 20 décembre 2024) évoluera autour de questions concernant la catégorie de la classe ; et enfin, la session de clôture (le 21 février 2025) mènera une réflexion critique sur la catégorie du genre.

Les tables rondes réuniront Keenan Daniel Manning (doctorant, Département d'études pédagogiques, Université de Colombie-Britannique), Ian Klaus-Springer (doctorant, Études pédagogiques, Université Concordia) et Samira Karim (doctorante, Technologie éducative, Université Concordia) et seront animées par Neslihan Sriram-Uzundal (doctorante, Études pédagogiques, Université Concordia).

Veuillez consulter notre page Événements pour plus d'informations et pour vous inscrire.




Back to top

© Concordia University